Skiftande karriärsdrömmar...?!

När jag var liten minns jag att jag ville bli sjuksköterska,flygvärdinna eller polis. Antagligen för att min pappa hade en vän som var sjuksköterska och min mamma en vän som var flygvärdinna och en som var polis. Idag vet jag att ingen utav dessa tre yrken hade passat mig då jag har fobi för blod, är flyggrädd och är sjukt rädd för allt farligt! =) Haha..

Under mellanstadiet har jag för mig att jag skulle bli som Spice girls.. Synd bara att jag inte kan sjunga! =)
Sen är det svart i mitt yrkes karriärsminne.. (troligvis svårt att smälta att jag aldrig blev scary spice)..fram tills ca 17-18 års ålder. Då jag gjorde min praktik och senare fick jobb på Wedins skor. Yes!! Då visste jag vad jag skulle bli... SKOFÖRSÄLJARE! Jag skulle öppna min egen skoaffär!!...Eller?

Neej några år senare kom jag på att jag skulle bli butikschef.. YES =) Nu skulle jag läsa butikschefsutbildningen.. Eller?

Som en blixt från klar himmel kom jag på vad jag ville göra.. Jag ville arbeta på bank! Absolut! Nu skulle jag söka in på KY utbildningen, Risk och försäkring samt finansiella tjänster, men.. det kanske blev lättare att komma in om man hade branscherfarenhet? Sökte jobb på SEB.. och fick det så någon utbildning blev det aldrig..

Ville sedan vidare till bolån och dit kom jag till slut.. Privatrådgivardrömmarna väcktes.. Ska jag ta min Swedsec licens? Så att jag kan börja som rådgivare.. Det har varit min tankte i ett par år nu.. MEN..

Nu har jag börjat komma in på andra banor.. Under min mammaledighet har jag hållt på att läst lite internationell politik på distans.. Internationella relationer har intresserat mig länge.. Och till hösten hoppas jag att jag kan komma in på Fred och konfliktslösning.. att jobba som diplomat på UD eller FN skulle vara en DRÖM!

Så frågan är nu.. ska jag satsa vidare inom SEB eller ska jag försöka mig på något annat..?

Ja gott fok.. bara Gud vet..

Men SKY IS THE LIMIT FÖR ALLA SOM VILL NÅGOT I LIVET. INGENTING ÄR OMÖJLIGT! MAN SÄTTER BARA SINA EGNA GRÄNSER...!!!

Nää Felicia, nu är det dags att fortsätta tentaplugga.. Fan om jag inte klarar tentan på lördag så har jag ENDAST mig själv att skylla.. Den pluggar ju inte sig själv så att säga.. Hahaha..

Ihdinas sirat al mustaqeem. Ameen (Gud led oss på den rätta vägen.Amen)

Alright.. peace.. Im out!

Amin leker på sin matta + Chanels röv hahahaha


Kommentarer
Theres

Tycker din blogg verkar väldigt intressant och jag diskuterar gärna samhälls frågor :P

2012-06-05 @ 03:46:08
URL: http://teztmi.blogg.se/
lilli

Jag måste säga att jag håller med, Theres. Å du kommer att bli en toppen diplomat!

2012-06-05 @ 12:10:58
URL: http://penntroll.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamii Felicia

La cosa mas importante en mi vida es la familia. hamdullilah <3

RSS 2.0