Plaska, pausa- 8 mån.. YALLAAA!!

Bismillah-Ir-Rahman-Ir-Raheem!
(I Guds, den Nåderike, den Barmhärtiges namn!)
 
..Och Ramadan Kareem till alla fastande muslimer!
Dag 4 av Ramadan- underbart! Mer underbart är dock festen, Eid- Al Fitr! Som
vi ska fira i Marocko, InshAllah (Om Gud vill)
Amins första Eid, någonsin!! Jag kommer att fasta och fira i Marocko för andra gången..
Det är verkligen sååå tråkigt här jämfört med däääär!! Ohhh..
Bara 2,5 veckor kvaaar.. InshAllah..!!
 
..Amin, mitt hjärtas skatt fyller 8 mån idag! Helt otroligt vad tiden skyndar iväg..
Jag vet inte vad jag gjorde innan honom, jag älskar att vara hemma med honom och se honom
utvecklas varje dag! Jag är så otroligt tacksam, Al Hamdullilah att vi fick honom!!
Jag älskar när han skrattar och busar.. T o m när han skriker som sin pappa hahaha.. För det
har han inte fått från mig....!! (?)
 
Medan pappa slet på jobbet så passade jag och Amin på att åka på Åbybadet och fira.. Han fick ta en paus
från sitt badhusbadande då han fick sitt BGC vaccin. Men nu är han back in buisness...Det var verkligen
hur kul som helst att bada idag.. Han ville inte kliva upp!!!
PLASKA-PAUSA, PLASKA-PAUSA!!! Inte mycket till afrodans i Marocko trots det geografiska läget,
men gott om marockansk höftdans!!! hehe.. Så kanske istället- plaska, vicka!! hahaha..
Så skönt att det finns samhällspoliser överallt....(!!###¤¤¤%%&&&/&&//)
Innan man ska bada måste man duscha- NAKEN. Något jag tänkte (eller?) göra.. Amin hade med sin vagn in så han satt i den medan jag går in i duschen, med badkläder.. Så kommer en typisk polis och säger..
Du ser väl att det står att man måste duscha utan badkläder innan man badar.. Jag baaa....
Asså are you serios?? Dude jag fastar, deja me tranquila porfavooor!!! En sekund från att flippa..
Sa självklart inte så men jag tänkte, svarade dock j.. tyket att jag är på väg..
Sura jj... 1222333344445555.. Jaa.. you know hahaha..
 
Som sagt snart e det dags att åka till Marocko.. =) Har med datorn, men kommer nog inte att uppdatera
så mycket (för jag uppdaterar ju så ofta nu?) Ska försöka lägga in lite bilder på Amin och hans kusiner =)
Men jag kommer nog att ha fullt upp därnere... Lääängtar!!
 
Ca 2 h kvar till Maghrib, Iftar.. Jag hoppas att Gud accepterar och godtar min fasta! Amiin..
 
Tack för min familj och för att jag har.. AlHamdullilah..
 
.. Tack för att du tog dig tid att läsa.. And im out!!
 
 AMIN TAR EN PAUS FRÅN PLASKANDET PÅ ÅBYBADET!!
 
 
 


Kommentarer
Nora

Läser din blogg varje gång jag ser på fb att du har ett nytt inlägg nu! du skriver underhållande :) Hoppas att ni får det härligt i Marocko!

Svar: Haha va roligt =) Jag e dock kass på att uppdatera! =) Ska försöka lägga in lite bilder på Amin och hans kusiner! Hoppas allt e bra Nora!!
Felicia

2012-07-23 @ 20:47:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamii Felicia

La cosa mas importante en mi vida es la familia. hamdullilah <3

RSS 2.0